Programma

Opening door uw dagvoorzitter

Openings keynote

Weerstand of vertrouwen?

RPA is niet nieuw. De afgelopen jaren heeft de technologie van RPA zichzelf bewezen. Vooral de bancaire sector heeft laten zien dat RPA van grote toegevoegde waarde kan zijn bij administratieve & handmatige processen. De uitdaging ligt voor mij dan ook niet op technische vlak, maar veel meer op de veranderkundige aanpak die bij de implementatie van RPA komt kijken. Daar heb ik zelf mijn lessen in geleerd, en leer ik overigens nog steeds. Graag deel ik deze tijdens de openingslezing.

Plenaire sessie

Interactieve sessie

In deze sessie komt u op een unieke, informele, snelle en spontane manier in contact met andere deelnemers en experts. U kunt rechtstreeks putten uit de kennis en ervaring van andere organisaties. Dat levert concrete tips op die u direct kunt toepassen.

Break-outsessie

10 Geheimen om RPA fans te Maken op de Werkvloer

RPA wekt veel enthousiasme en terecht. Ik ben er fan van. Maar niet iedereen is een fan vanaf dag 1.Wanneer jij communiceert dat je robots gaat implementeren en een team hierop zet, zijn de meeste mensen sceptisch en afwachtend. Onder de oppervlakte ontstaan de eerste vragen zoals “gaat de robot mijn werk overnemen?”.

Wie is dan enthousiaster: de medewerker wiens proces gerobotiseerd wordt of degene die de robot mag gaan realiseren? In deze workshop leer je 10 geheimen om van medewerkers fans te maken van RPA en hiermee draagvlak te creëren voor RPA in jouw organisatie op de werkvloer.

Keynote

PostNL over Security en Risk uitdaging bij een RPA implementatie

Als toenmalig IT- & Projectmanager kende ik het rondje stakeholders richting go-live van traditionele IT- systemen uit mijn hoofd. Ook hun antwoorden en aanvullende vragen werden – naast nuttig – op enig moment voorspelbaar. Hoe anders was de ervaring toen ik 2 jaar geleden “platform RPA” onder mijn arm kreeg en bij afdelingen Compliance, Cyber Security, Risk & Audit aan de bel trok. Hun wedervragen gaven aan dat er wat zendingswerk te verrichten was: Wat is RPA en waarin verschilt het van andere systemen? Moet de focus van deze stakeholders liggen op het platform, op de robots en/of op de Virtuele Medewerkers? Toen hun interesse eenmaal was gewekt, was de unieke ervaring dat ze eerder klant wilden worden van RPA dan dat ze als stakeholder afdeling “wilden tekenen bij het kruisje”. Met inmiddels 3 dozijnen Virtuele Medewerkers live, 2 ethische hacks en 1 interne Audit achter de rug, deel ik graag wat ervaringen van PostNL.   

Rondleiding

Unieke rondleiding door Stadion Feijenoord

De enthousiaste gidsen vertellen over de geschiedenis van Stadion Feijenoord (De Kuip) en Feyenoord, zij nemen u mee naar alle plaatsen in het stadion die normaal gesproken niet toegankelijk zijn voor het publiek. De rondleiding duurt ca. 40 minuten. Na afloop staat de borrel voor u klaar.